Am mancat physalis


Le-am vazut de multe ori in hypermarket-uri, insa niciodata nu am cumparat. Motivul cel mai mare fiind pretul acestora (sunt f scumpe, si sincer nu inteleg de ce).

physalis
physalis

Saptamana trecuta, am avut insa ocazia sa le gust. Pot spune ca m-au fermecat (iar  eu, in general, nu mananc fructe). Ce-i drept insa, este ca sunt f pofticioasa si imi place sa incerc orice este nou, exotic sau neobisnuit atunci cand vine vorba de mancare(chiar si fructele intra in aceasta categorie).

Ce gust are? Hmmm…unul minunat, care te incanta la fiecare imbucatura, te face sa te simti in al 9-lea cer de fiecare data cand mananci acest fruct minunat. Are un amalgam de gusturi, pe care mi-e greu sa le definesc.. e precum in dragoste, trebuie sa incerci ca sa stii cum se simte! Mie mi s-a parut ca ar avea un gust de portocala si ananas si cirese, si putin de grepfruit.

Ca sa intelegeti mai bine despre ce vorbesc, iata ce am gasit pe wikipedia.

Physalis alkekengi este o specie de plantă perenă, erbacee, din genul Physalis, familia Solanaceae. În România, planta este cunoscută sub denumirile de păpălău, lampion chinezesc sau floarea lampion.

Planta creşte sub forma unei tufe cu înalţime de 40-60 cm, în locuri însorite sau cu umbră parţială. Creşte pe soluri uşoare, brun-roşcate sau cernoziomuri, fertile şi cu un bun drenaj. În lunile de vară înfloreşte cu flori mici, nesemnificative, de culoare alb-gălbui. Toamna, fructele ei asemănătoare cireşelor sunt acoperite cu un înveliş protector de consistenţa hârtiei, de culoare portocaliu aprins, asemănător ca formă cu felinarele chinezeşti – de unde îi vine şi denumirea.


Este o plantă ornamentală apreciată pentru culoarea portocalie a caliciului care înveleşte fructele. Physalis alkekengi îşi dezvoltă cu repeziciune rădăcinile care, din loc în loc, dau naştere unor noi lăstari. De aceea este socotită semi-invazivă şi nu se plantează alături de alte plante sensibile, cum sunt cele aromatice precum cimbrul, măghiranul, busuiocul, pe care le poate sufoca.

Nu are nevoie de foarte multă apă, se udă moderat, doar în perioadele de secetă. Înainte de venirea iernii planta se acoperă cu un strat de frunze uscate, pentru a fi ferită de îngheţ.


Sursa ro.Wikipedia.org

3 gânduri despre “Am mancat physalis

  1. Nu m-am gandit ca se poate manca pur si simplu. Stiam ca este utilizata in scopuri terapeutice inca de pe vremea dacilor. Mi se pare incantator caliciul, atat in perioada de vitalitate portocalie, cat si in perioada de filigran.

Lasă un răspuns

