Pastrav cu ierburi aromate


Picture 509Ingrediente: (pentru 4 persoane)

  • 4 pastravi de marime potrivita;
  • 4 cartofi mai maricei;
  • 1 kg ciuperci prospete;
  • o lamie;
  • o mana busuioc proaspat;
  • o mana cimbrisor proaspat;
  • o mana menta si lamaita (amestec);
  • 6-7 catei de usturoi mai mari;
  • 2-3 foi de dafin;
  • piper boabe;
  • 2-3 boabe enibahar;
  • 2-3 ardei iuti uscati ( eu am luat din aceia mici, din Mega, de la raionul de condimente);
  • 2 pahare vin alb;
  • sare si eventual vegeta;
  • apa.

Preparare:

Se curata si se spala pestele si se sareaza. Se lasa la frigider minim 2-3 ore ca sa intre sarea in el.

Picture 484

Intre timp se culeg plantele din gradina/balcon (eu am folosit ultimele ramasite si de data asta am folosit mai putine ierburi decat deobicei), sau se desfac cutiile cu plantele cumparate proaspete. Se spala bine si se pun pe o farfurie. Se curata  usturoiul si se taie lamaia felii, indepartand cu grija coaja, astfel incat felia sa ramana rotunda. ( O tehnica buna este rasul cojijii galbene, pana ajungi la partea alba. Eu apelez mereu la ea, deoarece o pun apoi la borcanele in frigider, cu zahar si o folosesc la prajituri).

Picture 485

Cartofii si ciupercile, deja curatate se pun  la fiert in vase separate, cu putina sare. Scoate-i cand sunt aproape gata. (Le pun la fiert inainte, deoarece pestele se face foarte repede.

Picture 486

Picture 487

Se scot cartofii pe o jumatate de tava si ciupercile pe cealalta jumatate. I-am presarat cu vegeta, am pus sub legume foile de dafin, am agaugat boabele de enibahar, piper si am mai pus 2-3 arei iuti la distante destul de mari. As fi pus mai multi dar ai mei nu mananca picant.

Picture 489

Se scoate pastravul de la frigider si se pune in burta acestuia cate o felie de lamaie. Daca pastravul este mic, lamaia se taie in jumatate(vezi imaginea), iar daca este mai mare se pot pune 2 felii.  Se adauga si ierburi din belsug(menta, lamaita, busuioc si cimbrisor), avand grija sa le repartizezi in mod egal pentru toti pestii.  Se repeta rpocedeul pentru fiecare peste si se aseaza pe rand in tava, peste ciuperci si cartofi.

Picture 491

Picture 493

Se adauga usturoiul taiat bucatele nu foarte mici, se pune cate o jumatate de felie de lamaie deasupra pestilor si se presara restul de ierburi ramase (daca au mai ramas) peste legume. Se adauga vinul, si 1-2 pahare de apa si se da la cuptor pana se rumeneste.

Picture 502

Se serveste cu vin alb.

Picture 509

Pofta buna!

Lasă un răspuns

