Fructe in aluat de clatite


Cand ai pofta de ceva dulce si mai special, insa nu ai foarte multe ingrediente la dispozitie si/sau nu ai suficient timp pentru a prepara ceva, poti opta cu incredere pentru acest desert. Prima data am mancat fructe in aluat de la un restaurant chinezec. Dupa gust, mi-am dat seama ca este vorba de un aluat de clatite si am zis sa incerc si eu acasa. Rezultatul? Suuuper gustoase!

 

Ingrediente:

  • cateva fructe: mere, banane, ananas( de preferinta proaspat), portocale;
  • 150-180 g faina;
  • 2 oua;
  • 200 ml lapte;
  • 100 ml apa minerala;
  • 2 linguri de ulei;
  • un praf de sare;
  • zahar (dupa gust – eu in general pun 3-4 linguri);
  • esenta de rom (3-4 picaturi … sau daca va place mai aromat, puteti pune mai mult);
  • 2 pliculete de zahar vanilat;
  • coaja rasa de la o jumatate de portocala.

Mod de preparare:

Se  pun ouale in castronul pentru mixer si se mixeaza pana cand se obtine o spuma. Se adauga laptele, sarea, zaharul, zaharul vanilat si se amesteca pana cand zaharul s-a dizolvat, apoi se adauga apa minerala. Faina se adauga treptat (cate o lingura) amestecand foarte bine. Dupa ce s-a incorporat toata faina, se adauga esenta de rom si coaja de portocala si se amesteca bine.

Atentie! Aluatul trebuie sa fie mai gros decat cel pentru clatitele obisnuite pentru a se "lipi" de fructe.

Cand aluatul este gata se da la frigider cateva minute pentru a se linisti. Intre timp pregatim fructele ( eu am folosit doar mere si banene de acesta data, ca asta aveam prin casa).

Merele se curata de coaja si se taie in jumatate. Se inlatura cotorul si apoi se feliaza.

Bananele se curata de coaja si se taie felii rotunde. Atentie! Feliile de banane trebuie sa fie mai groase. In caz contrar vor deveni o pasta si nu asta este scopul.

Portocalele se curata de coaja si se separa fiecare felie in parte.

Ananasul se curata si el de coaja, se talie felii rotunde si apoi, in functie de marime, fiecare felie se taie in patru sau chiar in mai multe bucati.

Intr-o tigaie adanca se pune ulei din belsug si se pune la incins. Ideal este ca uleiul sa inghita fructele si sa se faca pe toate  partile odata, pentru ca fructul sa-si pastreze textura.

Se scoate aluatul de clatite din frigider si se amesteca bine cu o lingura. Se dau pe rand fructele prin el si se prajesc, pana cand devin aurii.

Se scot cu ajutorul spumierei pentru a se scurge bine de ulei.

Daca mai ramane aluat, se mai adauga lapte/apa minerala pentru a-l subtia si se fac clatite.

Asa arata in final:

Si o sectiune.

De cand am facut acest desert ultima data (a trecut mult de atunci, insa nu am postat reteta), am mai mancat, o varianta, in care dupa ce erau prajite erau trecute printr-un sirop caramelizat cu miere. Iar in aluat aveau si susan. Probabil data viitoare voi incerca si aceasta varianta.

4 gânduri despre “Fructe in aluat de clatite

Lasă un răspuns

