Ciupercute umplute


Ciupercutele umplute sunt usor e preparat si sunt foarte gustoase. Week-end-ul asta mi-am rasfatat papilele gstative cu acest preparat deosebit.

Ingrediente:

  • 20 de ciuperci mai mari (proaspete);
  • 2-3 cepe potrivite;
  • 6-8 catei de usturoi;
  • delikat;
  • o  legatura de marar;
  • o legatura de patrunjel;
  • sare;
  • piper;
  • 1 lingura de ulei;
  • cascaval (optional).

Mod de preparare:

Se curata ciupercile, se spala bine si se desfac piciorusele. Palariile se lasa intr-un castron cu apa pana la folosire.

Se toaca ceapa, usturoiul si piciorusele de ciuperci marunt. Se calesc impreuna intr-o tigaie incinsa cu o lingurita de ulei (recomand uleiul de masline).

Se lasa la calit pana se inmoaie, iar zeama lasata se evapora. Se asezoneaza cu sare si piper dupa gust si se lasa la racit.

Intre timp se toaca verdeata (mararul si patrunjelul) marunt si se rade cascavalul prin razatoarea mica.

Se scurg palariile de apa si se aseaza intr-o tava suficient de mare. Se presara delikat deasupra lor.

Cand compozitia de ceapa, usturoi si picioruse de ciuperci s-a racit, se adauga verdeata si se amesteca pana se incorporeaza bine. Se umplu palariile de ciuperci cu aceasta compozitie.

Se adauga la cuptorul incins. Cand sunt aproape gata se scoate tava si  se presara cascavalul ras peste ciupercute. (Se poate folosi orice tip de cascaval – afumat sau nu – sau se pot folosi si alte branzeturi precum parmezan sau gorgonzolla.)

Se adauga iar la cuptor pana cand cascavalul se rumeneste. Pentru a verifica daca ciupercile s-au copt, se inteapa marginea acestora cu o furculita. Daca furculita intra usor in ele inseamna ca sunt gata.

Se servesc ca atare sau alaturi de friptura.

4 gânduri despre “Ciupercute umplute

    1. Si-ti garantez ca sunt extrem de gustoase. 😀
      Am gatit mereu la fel… doar ca nu am pus retete pe blog… sau nu mi se par suficient de interesante incat sa le pun.
      Azi de ex am facut orez cu ou (imitatie de stil chinezesc) si m-am ofticat ca am uitat sa-i fac poze :)))

Lasă un răspuns

