Prajitura inteligenta


Stiu ca abia ieri am pus o reteta, insa le-am promis reteta de prajitura inteligenta unor colege, carora le-am povesit azi de ea. Initial vroiam sa o postez abia in week-end. Asadar, prajitura inteligenta.

Ingrediente:

  • 250 g zahar;
  • 180 g unt (sau margarina);
  • 9 linguri faina (cu varf);
  • 7 oua;
  • 1 litru lapte;
  • 1 plic zahar vanilat;
  • esenta de vanilie;
  • coaja de la o portocala;
  • sare.

Preparare:

Se mixeaza untul cu 150 g zahar si un praf de sare.

Cand devine o pasta spumoasa se adauga galbenusurile.

Se amesteca bine pana se omogenizeaza apoi, se adauga faina treptat.

Se adauga coaja de portocale (eu nu am avut portocale, am folosit putina coaja conservata) si esenta de vanilie (2-3 picaturi…sau dupa preferinte, daca va place mai aromat).

Se mixeaza bine si se adauga laptele treptat.

Separat se bat albusurile spuma, cu un praf de sare. Cand spuma este foarte tare, se adauga treptat restul zaharului (100 g) si se mixeaza continuu.

Se adauga albusurile peste compozitia anterioara, si cu ajutorul unei linguri se incorporeaza albusul prin miscari rotative.

Se tapeteaza o tava cu hartie de pergament si se adauga compozitia. Nu va speriati daca este foarte lichida. Asa trebuie sa fie.

Se introdce la cuptorul inchins timp de 1h si 15 minute – 1h si 30 minute, la foc mic.

Prajitura se separa singura in cuptor in trei straturi.

Se taie dupa ce s-a racit si se pastreaza la frigider. Asa arata la final.

8 gânduri despre “Prajitura inteligenta

  1. Amiuţa

    Mama mea obisnuia sa faca prajitura din aceasta, intr-o perioada. Am salivat instant cand am vazut titlul, si mi-am adus aminte… E una din cele mai bune, in top 3 dupa cremsnit si inca o minunatie de-am gustat la cineva (nu stiu ce nume are). 
    Hai ca poate incerc si eu, intr-o zi in care ma simt gospodina. Multumesc pentru reteta. 😉

    1. Multumesc. Nu sunt chiar foarte priceputa… totusi. Sa nu inducem oamenii in eroare. Stiu si eu acolo cateva notiuni de baza…
      Poti sa o incerci cu incredere. E foarte simplu de facut. Nu ai cum sa dai gres cu ea. 😉

Lasă un răspuns

